راهنمای عضویت و ثبت داوری در WoS ResearcherID

راهنمای عضویت و ثبت داوری در WoS ResearcherID

WoS ResearcherID سرویسی است که به پژوهشگران امکان می‌دهد داوری‌های انجام شده خود را در سطح بین‌المللی معرفی و ضمن درج آنها ردیابی و به رسمیت شناخته شود. بنابراین پس از ثبت داوری‌های خود در سامانه WoS ResearcherID،  شمار داوری‌ها به تفکیک نام مجله در سامانه WoS ResearcherID ثبت و نمایش داده می‌شود. بنابراین مقاله‌های شما، ارجاعات مقاله‌های شما، داوری‌های شما و دیگر پژوهش‌های علمی شما می‌­تواند در سامانه WoS ResearcherID متمرکز و موجب ارتقای علمی و دانشگاهی شما در سطح بین‌المللی شود.

پژوهشگر پس از داوری یک مقاله، در یک مجلۀ علمی برای ثبت داوری خود در سامانه WoS ResearcherID مراحل زیر را نیاز است انجام دهد:

  1. نام‌نویسی در Web of Science
  2. پس از نام‌نویسی و وارد کردن اطلاعات در صفحه شخصی عضو WoS ResearcherID می‌شوید و نتیجه به ایمیل شما اطلاع‌رسانی می‌شود.
  3. پس از داوری هر مقاله، داوری خود را در WoS ResearcherID  وارد کنید. برای افزودن داوری  خود در WoS ResearcherID برخی از مجلهها هنگام انجام داوری پرسیده می‌شود که آیا تمایل دارید که داوری شما به‌صورت خودکار به WoS ResearcherID افزوده شود. بنابراین با کلیک روی گزینه yes داوری انجام شده به‌صورت خودکار به سامانه WoS ResearcherID منتقل و افزوده می‌شود.
  4. بیشتر مجله‌ها این گزینه را ندارند. برای افزودن انجام داوری کافی است که ایمیل سپاسگزاری مجله را که برای انجام داوری به شما فرستاده شده است، به نشانی [email protected] بازارسال کنید.
  5. پس از دریافت پاسخ  این داوری به شمار داوری­‌های تأیید شده شما در سامانه WoS ResearcherID افزوده می‌شود. بدین ترتیب شمار Verified reviews و نام مجله‌ها نمایش داده می‌شود.
  6. یکی دیگر از کارهایی که WoS ResearcherID انجام می‌دهد، Endorse کردن مجله‌های گوناگون دلخواه شما در WoS ResearcherID است. برای این منظور کافی است که پس از ورود به صفحه شخصی خود در سامانه WoS ResearcherID، نام نشریه را جست‌وجو کرده و آن را تأیید کنید.

روشن است هر گونه فعالیت داوری شما در WoS ResearcherID موجب ارتقاء علمی و شناخت شما در سطح جامعه جهانی خواهد شد.